راهکار مدیریت زنجیره تأمین SCM (لجستیک) در سیستم یکپارچۀ عملیاتی و مدیریتی (GNG) مدیریت کل فرایند تامین کالا یا خدمات برای به حداکثر رساندن کیفیت، تحویل، تجربه مشتری و سودآوری است. علاوه بر مدیریت فرآیندهای خاص، ماژول‌های مرتبط زنجیره تامین در نرم افزار GNG نقش مهمی در پیوند دادن تمامی منابع شامل مشتریان فروشندگان و همچنین کارکنان شرکت ها دارند. سیستم مدیریت زنجیره تامین راهی منعطف، ماژولار و آسان برای ادغام در راه حل های اختصاصی تازه یا موجود فناوری اطلاعات است.

هدف مدیریت زنجیره تأمین، بهبود عملکرد زنجیره تأمین از طریق بهبود فرایندهای نگهداشت خرید و حمل است. اطلاعات به موقع و دقیق زنجیره تأمین به تولیدکنندگان این امکان را می‌‌دهد تا فقط محصول قابل فروش را تولید و ارسال کنند. سیستم‌ زنجیره تأمین مانع فعالیت اضافی تولیدکنندگان و خرده‌فروشان می‌‌شود و از این طریق هزینه تولید، حمل و نقل، بیمه و ذخیره سازی کالاهایی که قابل فروش نیستند را کاهش می‌‌دهد.

مزیت‌ها:

مزیت رقابتی GNG

معرفی زیر ماژول‌ها:

انبار:

سیستمی هوشمند و خودکار که به طور یکسان مورد علاقه شرکت‌های حمل‌ونقل و کارکنان انبار که کار روزانه و مدیریت زمان را ساده‌تر می‌کند. به کمک این سیستم به راحتی می توانید دید کاملی نسبت به اینکه  چه کسی چه زمانی و چه کالایی را به انبار شما تحویل می‌دهد یا تحویل می‌گیرد. به بهترین شکل ممکن نیازهای مدیریت انبار باید به خوبی پاسخگو باشد. نرم افزارهای انبارداری در کوتاه مدت سودآوری بالایی برای سازمان دارند.

دستاورد:

قابلیت‌ها:

تدارکات داخلی

تدارکات یک زیر سیستم فرایند محور در راهکار مدیریت زنجیرۀ تامین است. این سیستم که با دیگر راهکارهای GNG  یکپارچگی دارد باعث انسجام اطلاعات در فرایندهای تامین کالا و خدمات سازمان می‌شود. به کمک این زیر سیستم درخواست‌های کالا و خدمات مراکز درخواست‌کننده، سیاست‌های مورد نظر سازمان اعمال خواهد شد. نرم افزار تدارکات با ایجاد امکان تخصیص تفصیلی به هر سفارش، به ردیابی هزینه‌های هر سفارش کمک کرده و با محاسبه بهای تمام‌شده سفارش و نیز محاسبه بهای تمام‌شده کالا، هزینه‌یابی سفارش‌ها را آسان می‌کند.

دستاوردها:

قابلیت ها:

سفارشات خارجی:

این سیستم با هدف ایجاد ساختاری واحد برای ثبت، جمع آوری و مانیتور سفارشات خارجی (خصوصا فرایند خرید و حواله ارز) گروه صنعتی گلرنگ جهت افزایش همسویی در اجرا و ایجاد همگرایی در شرکتهای بازرگانی این هلدینگ ایجاد شده است.

با توجه به امکانات قابل توجهی همچون، داینامیک بودن مراحل (برآورد زمانی و مبلغی هزینه)، امکان صدور فاکتور هزینه ای در هر مرحله و هر زمان، برنامه ریزی و کنترل اعتبارات شرکتها، محاسبه بهای تمام شده خرید و حواله، محاسبه قیمت هم سنگ و مقایسه پروفرماها بر اساس آن، امکان ردیابی لحظه به لحظه محموله های پارشال (بر اساس تاریخ و کالا)، گزارش نرخ تسعیر ارز،گزارش وضعیت رفع تعهد، این محصول قابل مقایسه با نرم افزارهای سفارشات خارجی دیگر شرکت‌ها نیست و مزایای چشمگیری نسبت به آن‌ها دارد.

با توجه به اینکه سیستم سفارشات خارجی تمامی ماژول‌های کاربردی مشتریان را پوشش می‌دهد، برای تمام سازمان‌ها (کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ) مورد استفاده قرار می‌گیرد و تفاوت در نحوه‌ی راه اندازی و تنظیمات آنها است.

دستاورد:

قابلیت‌ها:

خرید کارمزدی

با توجه به نیاز برخی از سازمان ها برای برون سپاری عملیات تولید لازم است پروسه خرید مواد اولیه به شکل مطلوبی مدیریت شود از آنجا که برخی شرکت ها ترجیح می دهند مواد اولیه استراتژیک توسط خودشان و با کیفیت مطلوب خریداری شود ادغام دو پروسه خرید( توسط پیمانکار و سازمان) نیازمند ابزاری است تا کمک کند موجودی به بهترین شکل مدیریت شود.

حمل: داخلی، خارجی و ارسال مویرگی

زیر سیستم حمل همۀ فرایندهای مربوط به حمل کالا را مدیریت و کنترل می‌کند. علاوه بر این عملیات مالی، مدیریت بارنامه، صورت وضعیت حمل ، رهگیری، پرداخت رانندگان ، مدیریت تعمیرات و… را انجام می‌دهد.  نرم افزار حمل با استفاده بهینه از ظرفیت های بارگیری، فرآیندهای حمل و نقل باعث بهبود عملکرد خود شده و از ازدحام کالا در انبار جلوگیری می‌کند و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد

دستاوردها:

قابلیت‌ها:

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها