در این مقاله قصد داریم به مبحث نصب نینتکس برای شیرپوینت 2019 با فرض فراهم بودن تمامی نیازمندی های سیستمی پیش از نصب نینتکس و تنظیمات آن بپردازیم. در هنگام نصب نینتکس گزینه های نصب فرمساز نینتکس و فرآیندساز نینتکس وجود دارد که می توان هر دو را همزمان نصب کرد و همچنین امکان نصب هر یک به تنهایی نیز وجود دارد.  مراحل نصب بسیار ساده است و عبارتند از:

استفاده از راه حل سازمانی Nintex Workflow

  1.  در صفحه اصلی Central Administration ، روی System Settings کلیک کنید و سپس Manage Farm Solutions را در بخش Farm Management کلیک کنید.
  2. برای نصب بر روی ویژگی Nintex Workflow Enterprise کلیک کرده و سپس بر روی Deploy Solution کلیک کرده و OK را انتخاب کنید.

تنظیم پیکربندی پایگاه داده های Nintex Workflow and Forms

در صفحه اصلی Central Administration ، روی Nintex Administration کلیک کنید و سپس روی مدیریت پایگاه داده در بخش Licensing and setup کلیک کنید.

بر روی Add Nintex Content Database کلیک کنید و سپس روی Create کلیک کنید تا یک پایگاه داده پیش فرض ایجاد شود.

پیکربندی تنظیمات ایمیل  Nintex Workflow

یکی از کاربردهای اصلی Nintex Workflow استفاده از Action  مربوط به اطلاع رسانی به کاربران از طریق ارسال ایمیل (send notification)است بدین منظور لازم است پیش از طراحی فرآیند تنظیمات مرتبط با آن انجام شود. در این بخش دستورالعمل هایی برای پیکربندی تنظیمات ایمیل برای Nintex Workflow ارائه می شود.

  1.  ابتدا اطمینان حاصل کنید که پیش نیازهای ایمیل SharePoint برآورده شده است.
  2.  سپس در صفحه اصلی Central Administration ، روی Nintex Administration کلیک کنید و روی Messaging and notifications در بخش Licensing and setup کلیک کنید.

  1. در بخش تنظیمات ایمیل ، جزئیات زیر را وارد کنید.

دستورات عملیاتی برای انجام خودکار پیکربندی

همچنین دستور عملیاتی زیر برای انجام خودکار مراحل پیکربندی که معمولاً در صفحات پیکربندی در Nintex Workflow انجام می شود ، استفاده می شود. این مورد می تواند به عنوان بخشی از فرآیند نصب خودکار مورد استفاده قرار گیرد. مقادیر تعیین شده در یک فایل XML تعریف می شوند. فایل “NintexWorkflowSetup.xsd” در فهرست نصب Nintex Workflow وجود دارد و برای ایجاد فایل xml باید از آن استفاده شود.

 

NWAdmin.exe -o ConfigureSettings -file pathToXMLFile

 

( پارامتر -file برابر است با مکان فایل xml حاوی تنظیمات پیکربندی)

بعد از مرحله نصب لازم است ابتدا feature  مربوطه در سطح site collection  و سپس در سطح site  فعال گردد.

همچنین با دستور زیر میتوان یک timer job برای Nintex Workflow ایجاد کرد. به طور کلی Nintex Workflow از دو timer job استفاده میکند.

 

NWAdmin.exe -o InstallTimerJob -job ScheduledWorkflows|TaskProcessing [-url webApplicationUrl] [-minutes minutesBetweenExecution]

پارامتر -job: مشخصات Job مورد نظر

پارامتر -url : نشانی یک وب اپلیکیشن – اگر وب اپلیکیشن خاصی مد نظر نیست ، وب اپلیکیشن مربوط به Central Administration استفاده می شود

پارامتر -minuts: فاصله بین دو اجرای  timer job به دقیقه ، که به صورت پیشفرض 5 دقیقه است

 

جهت اطلاع از انتشار مقالات آینده، پیشنهاد می کنیم در سایت عضو شده یا از طریق فرم “اشتراک در وبلاگ گلرنگ سیستم” در پایین همین صفحه مشترک وبلاگ شوید.

نگارش : مهسا مفرد

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها