آخرین مطالب
Power-Platform

آشنایی با Power Platform

Power Platform از سه محصول ماکروسافت Power Apps, Power Bi و Power Automate که قبلا با نام Flow شناخته می‌شد تشکیل شده است. از مجموع این ابزار ها برای ساخت اپلیکیشن‌های موبایل، فرم و فرآیند، ساخت داشبردهای هوش تجاری و… در office 365 و Dynamic365  استفاده می‌شود.

چرا Power Platform؟

در گذشته و حتی امروزه ایجاد اپلیکیشن‌ها، ساخت داشبردهای هوش تجاری، ساخت فرم و فرآیند توسط تیم توسعه نرم‌افزار و واحدهای IT سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام می‌گیرد. کاربر برای تولید نرم‌افزار خود، باید درخواست خود را به واحدIT سازمان ارسال می‌کرد تا کارشناسان IT با توجه به درکی که از نیازهای کاربر داشتن، نرم‌افزار مورد نظر را طراحی کنند. در این بین احتمالا فاصله زیادی بین محصولی که واحد IT ایجاد کرده و چیزی که کاربر نیاز دارد وجود داشت و زمان زیادی جهت اصلاحات صرف می‌شد. اگر سازمان قصد برون سپاری برای تولید نرم افزار خود داشت هزینه زیادی را باید متحمل می‌شد.

شرکت مایکروسافت برای حل این مشکل مجموعه Power Platform را تولید کرد تا کاربران حتی با داشتن کمترین دانش فنی از برنامه نویسی بتوانند نرم افزار مورد نظر خود را تولید کنند.

با استفاده از Power Platform شما بدون نیاز به برنامه نویسی پیچیده ترین نرم افزارها، اپلیکیشن ها و گزارشات را تولید کنید.

برای تولید نرم افزار نه تنها می توانید از سرویس های مایکروسافت استفاده کنید بلکه به شما این امکان را میدهد تا داده های خود را از سرویس های خارجی نیز بخوانید

همانطور که گفتیم Power Platform از سه محصول PowerApps ،Power Automate و Power BI تشکیل شده که در زیر به توضیح مختصری از آنها و اینکه چه کاربردهایی دارند می‌پردازیم.

Power Apps

یکی از نرم‌افزارهای مجموعه Power Platform، نرم‌افزار Power Apps است. همانطور که از اسمش پیداست، از این نرم‌افزار برای تولید اپلیکیشن و حتی موبایل اپلیکیشن استفاده می‌شود. علاوه بر این با استفاده از Power Apps می‌‌توان انواع فرم‌ها را ایجاد کرد. از Power Apps می‌توان به عنوان جایگزینی برای InfoPath در شیرپوینت آنلاین نام برد.

شما می‌توانید برای ساخت فرم و یا اپلیکیشن خود داده‌های خود را از office 365 یا Dynamic365 و یا نرم‌افزارهای third party دیگری فراخوانی کنید.

در مقالات بعدی در مورد Power Apps بیشتر توضیح خواهیم داد.

Power Automate

Power Automate که قبلا با نام Flow شناخته می‌شد، یکی دیگر از نرم‌افزارهای Power Platform است. Power Automate برای شما امکان ساخت انواع فرآیندهای ساده و پیچیده را فراهم می‌سازد. این محصول مایکروسافت بسیار محصول قدرتمندی است و شما را از سایر نرم‌افزارهای جانبی برای ایجاد فرآیند بی نیاز می‌کند. Power Automate به شما امکان ساخت فرآیندها را بین سرویس‌های مایکروسافت و همچنین اپلیکیشن های Third Party می دهد.

فرآیندهای خود را با اتصال به نرم افزارهای فراوانی مانند Outlook, SharePoint ,Dynamic و یا حتی اپلیکیشن‌های غیر از مایکروسافت مانند Twitter, Asana ,Gmail ,Facebook, Mail Chimp و… ایجاد کنید.

در مقالات بعدی به صورت تفصیلی در مورد Power Automate و نحوه کار با آن را توضیح خواهیم داد.

Power BI

 Power BI   امکان تحلیل اطلاعات کسب و کار را برای کارشناسان این حوزه به راحتی فراهم می‌کند و به عنوان بهترین پلتفرم برای پیاده‌سازی سیستم‌های هوش کسب و کار محسوب می‌شود. در ابتدا باید گفت که Power BI اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. اما شروع ایده این محصول را می‌توان از سال ۲۰۱۰ و همراه با ورود افزونه‌های Power Pivot و Power View دانست. که به عنوان یک add-in به Excel 2010  اضافه شد و امکان پردازش میلیون‌ها رکورد را به راحتی و با سرعت بالا فراهم کرد.

Power BI به شما در تحلیل راحت‌تر داده‌ها، مصورسازی داده‌ها به بهترین شکل، پیاده‌سازی هوش کسب و کار (BI) در سازمان و نمایش گزارشات در بستر وب و یا موبایل از Power BI کمک می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها