مدیریت پروژه سازمانی یا EPM

مدیریت پروژه سازمانی یا EPM مخفف عبارت Enterprise Project Management است، که یک راهکار مشارکتی جهت ارتباط بهتر در طول حیات پروژه برای تیم پروژه و به ویژه مدیر پروژه است.

در گذشته ، تمرکز بر روی مدیریت یک پروژه بود ولی با گذشت زمان و در دهه اخیر این مفهوم تغییراتی داشته است. مدیران پروژه دریافتند که یک پروژه می تواند دارای اطلاعات مشترکی با سایر برنامه ها و پروژه ها باشد، به عنوان مثال منابع غیرمصرفی (ماشین آلات یا منابع انسانی) مورد استفاده در یک پروژه می تواند با سایر پروژه ها مشترک باشد. به همین جهت سازمان ها برای مدیریت بهتر و ارزیابی به موقع پروژه های خود و تدوین استراتژی های بلند مدت نیاز به ابزارهای جدیدتری داشتند. همچنین با توجه به اینکه یک پروژه در طول حیات خود شامل اطلاعات مختلفی از قبیل نقشه ها، اطلاعات منابع ، صورت جلسات، صورت وضعیت ها، قراردادها، پیشنهادات، فرم ها، گزارش های وضعیت و سایر اسناد خاص هر پروژه است. بنابراین مدیریت این اطلاعات از دغدغه های اصلی ذینفعان پروژه و خصوصا دفتر مدیریت پروژه هر سازمان است.

سیستم مدیریت پروژه سازمانی(EPM)، یک راهکار مفید و موثر برای رفع این نیازمندی ها است و کمک شایانی در ارائه دید شفاف به سازمان ها می نماید. این راهکار تحت وب که محصول مایکروسافت است، در جدیدترین نسخه خود شامل : مایکروسافت شیرپوینت 2019 ، مایکروسافت پراجکت 2019 و مایکروسافت پراجکت سرور 2019 می باشد.

 

نسخه های پراجکت سرور:

 

 خصوصيات  EPM :

جهت اطلاع از انتشار مقالات آینده، پیشنهاد می کنیم در سایت عضو شده یا از طریق فرم “اشتراک در وبلاگ گلرنگ سیستم” در پایین همین صفحه مشترک وبلاگ شوید.

نگارش : الهام رحیمی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها