در مقاله های قبلی ما با کلیات نرم افزار Power Apps آشنا شدیم و فهمیدیم که از آن در چه مواردی می توانیم استفاده کنیم. در این مقاله قصد داریم اندکی با محیط Power Apps و کاربری آن آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

محیط Power Apps مانند سایر محصولات مایکروسافت به صورت Drag & Drop می باشد. همانطور که  در مقاله قبل اشاره کردیم Power Apps یک اپلیکیشن بدون کد (No Code) است و شما برای کار کردن با آن نیازمند به دانش برنامه نویسی نیستید. برای اینکه بتوانید یک نرم افزار و یا اپلیکیشن توسط Power Apps طراحی کنید کافیست فانکشن ها و دستورات آنرا یاد بگیرید.

در لینک زیر میتوانید اطلاعات کاملی از Power Apps و فانکشن های آن را مشاهده کنید.

https://docs.microsoft.com/en-us/powerapps/powerapps-overview

زمانی که شما وارد محیط Power Apps می شوید در ابتدا با محیطی  که در تصویر زیر آمده است مواجه خواهید شد .

شما می توانید در این صفحه یک App جدید ایجاد کنید و یا از قالب های آماده Power Apps  استفاده نمایید.

در مقالات بعدی به توضیح بیشتر این قسمت ها خواهیم پرداخت.

عکس زیر محیط طراحی Power Apps  را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید این محیط از بخش های مختلف تشکیل شده است .

اتصال به data source ها با Power Apps

با استفاده از Power Apps شما می توانید به Data source  های مختلفی متصل مانند SharePoint، SQL Server، Azure  و ده ها Data Source دیگر متصل شوید. حتی شما می‌توانید  داده های خود را از Oracle و یا حتی از Twitter فراخوانی کنید.

 

Power Apps به شما امکان استفاده از Object های مختلفی را می دهد که تمامی آنها دارای خصوصیت و Event های متفاوتی می باشند و میتوانید هر یک را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

اگر قبلا با InfoPath کار کرده باشید، محیط Power Apps تا حدودی شبیه به آن است ولی با قابلیت های بسیار بیشتر و پیشرفته تر از InfoPath.

مانند InfoPath شما میتوانید صفحات مختلف با قالب بندی های متفاوت ایجاد کنید.

همچنین می توانید اپلیکیشن های خود را بین کاربران دیگر به راحتی به اشتراک بگذارید  و میزان دسترسی به برنامه را هم تعیین کنید.

 

Power Apps به شما این قابلیت را می دهد که تعیین کنید، اپلیکیشن شما در چه اندازه ای (موبایل و یا تبلت) قابل مشاهده باشد. تمام اپلیکیشن هایی که طراحی می کنید، همگی به صورت واکنشگرا (Responsive) می باشند.

 

این مقاله صرفاً جهت آشنایی مختصری با محیط Power Apps بود. در مقاله های آینده به توضیح کاملتر در مورد منوها و بخش های مختلف Power Apps خواهیم پرداخت و به شما آموزش همراه با مثال های کاربردی خواهیم داد.

 

جهت اطلاع از انتشار مقالات آینده، پیشنهاد می کنیم در سایت عضو شده یا از طریق فرم “اشتراک در وبلاگ گلرنگ سیستم” در پایین همین صفحه مشترک وبلاگ شوید.

نگارش : سهیل حمصی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها