سامانه واژه نامه کسب و کار (Business Glossary) به منظور یکسان سازی و یکپارچگی کلمات و جملات عامیانه کسب و کار و بیزنس طراحی شده است. از آنجایی که معانی کلمات و اصطلاحات کسب و کار در بخش های مختلف شرکت ها متفاوت می باشد به منظور جلوگیری از دوگانگی تعاریف و ایجاد همبستگی در اصطلاحات و درخواست ها این سامانه راه اندازی گردیده است.

سامانه “واژه نامه کسب و کار” چگونه کار می کند ؟

این سامانه مطابق با یک فرآیند سه مرحله ای که در قالب یک گردش کار طراحی و پیاده سازی شده است کار می کند.

 تمامی پرسنل گروه صنعتی گلرنگ به این سامانه دسترسی دارند. آن ها بعنوان کاربر اولیه، واژه یا اصطلاح جدید درخواستی خود را در سامانه ثبت می کنند. می توانند درخواست خود را ویرایش و یا حذف کنند.

در صورت ثبت نهایی این درخواست در مرحله بعد برای کاشناس حاکمیت داده ارسال می شود. حاکمیت داده قابلیت تایید/رد/نیاز به اصلاح دارد. در صورتی که  درخواست مورد تایید نباشد یا تکراری باشد رد می شود و با رد، فرآیند خاتمه میابد. اگر نیاز به اصلاح باشد درخواست مجدد به کاربر ثبت کننده باز می گردد تا درخواست خود را اصلاح کند و در صورت تایید کارشناس درخواست برای تایید کننده نهایی ارسال می شود.

تایید کننده نهایی نیز قابلیت تایید/رد/نیاز به اصلاح دارد. با رد ایشان فرآیند خاتمه میابد. اگر نیاز به اصلاح باشد درخواست به کارشناس حاکمیت داده باز می گردد تا درخواست را اصلاح کند. در صورت تایید کاربر تایید کننده نهایی واژه یا اصطلاح جدید ایجاد می گردد.

در تمامی مراحل ایمیل اطلاع رسانی نیز ارسال می شود.

این سامانه شامل دو کارتابل متفاوت برای واژه های جدید و شاخص های جدید می باشد. هر کارتابل شامل دو تب آیتم های جاری و آرشیو می باشد.

در سامانه “واژه نامه کسب و کار” از چه تکنولوژی هایی استفاده شده است ؟

سامانه واژه نامه کسب و کار، در بستر شیرپوینت پیاده سازی شده است. جهت انجام کلیه عملیات عنوان شده، از کدنویسی در سمت کلاینت ازReact Js ، متریال دیزاین بوت استرپMDBootsrap  ، نینتکس Nintex و برای تبادل اطلاعات با لیست های شیرپوینت از کتابخانه PNP استفاده شده است.

نماهایی از سامانه:

کارتابل : این صفحه برای شخصی که درخواست جدیدی ثبت کرده است یا درخواستی جهت تعیین وضعیت به وی ارجاع شده است نمایش داده می شود.

 

نمونه فرم تعریف واژه (ترم):

نمونه فرم تعریف شاخص :

نمونه فرم تعیین وضعیت کارشناس حاکمیت داده و تایید کننده نهایی :

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها