پس از اتصال نرم افزار MSP به Project Server و اطمینان از اتصال درست آن که در مقاله قبلی توضیح داده شد، قدم بعدی ایجاد یک پروژه جدید و انتشار آن در مرکز پروژه یا همان Project Center می باشد. برای ایجاد پروژه جدید 3 راه وجود دارد:

در ادامه نحوه ایجاد پروژه با هر دو روش را توضیح خواهیم داد.

روش اول ایجاد پروژه جدید:

نرم افزار MS Project  را باز کنید و از صفحه Login بخش Profile ، URL مورد نظر خود را که قبلا در آن ذخیره کرده اید را انتخاب کنید. در  صفحه Blank Project  میتوانید پروژه مورد نظر خود را ایجاد نمایید.

پس از تهیه Plan Project در MSP نوبت به پابلیش کردن و انتشار آن در سامانه مدیریت پروژه می رسد. برای اینکار  از منوی File ، Publish Project Progress را انتخاب کنید تا صفحه Save to Project web app  باز شود. (این صفحه تنها برای اولین بار زمانیکه بخواهیم پروژه جدید ایجاد کنیم باز می شود و ممکن است تکمیل برخی از اطلاعات آن برای پابلیش نمودن پروژه الزامی باشد).

بعد از سیو کردن اطلاعات اصلی پروژه زمانیکه بخواهیم برای اولین بار پروژه را در پراجکت سرور پابلیش کنیم  اگر هنوز سایت پروژه ایجاد نکرده ایم (سایت شیرپوینت) می توانیم با کلیک برروی گزینه اول سایت پروژه را اکنون ایجاد کنیم.

در غیر این صورت برروی پابلیش کلیک می کنیم. پس از پابلیش می بایست در قسمت Status Bar وضعیت “Publish job completed successfully”  نمایش داه شود تا اطمینان پیدا کنیم که پروژه به صورت کامل پابلیش شده است . (دقت داشته باشید که ممکن است انجام این کار کمی زمان ببرد)

روش دوم ایجاد پروژه جدید:

بعد از وارد شدن به سایت پروژه در قسمت مرکز پروژه ها بر روی آیکن “ایجاد یا ورود پروژه” کلیک کنید.

در این قسمت دو نوع پروژه به صورت پیش فرض تعریف شده است. که با کلیک بر روی پروژه سازمانی(Enterprise Project) می توانید اطلاعات پروژه را تکمیل کنید.  بعد از تکمیل صفحه اطلاعات پایه، پروژه در مرکز پروژه ثبت  می شود. صفحه اطلاعات پایه پروژه می تواند سفارشی شود و هر فیلد اطلاعاتی در سطح پروژه را به آن اضافه نمود.

با کلیک بر بروی پروژه در بخش زمانبندی فضایی مانند جدول Task Entry در MSP برایتان فراهم می شود و می توانید PLAN خود را تحت وب ایجاد نمایید.

پس از تدوین PLAN  با کلیک بر روی ذخیره و انتشار پروژه در مرکز پروژه ذخیره می شود.

روش سوم :

یکی از بهترین روش های ایجاد پروژه از طریق EPT است. قبل از اینکه بخواهید PLAN پروژه خود را در MSP وارد کنید بهتر است پروژه های خود را براساس ماهیت آنها دسته بندی(categorize ) نمایید. برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات PWA شوید. یر روی بخش انواع پروژ ها یا همان Enterprise Project types کلیک کنید. همانطور که در روش دوم توضیح داده شد می توانید به طور پیش فرض نوع پروژه خود را ساده و یا سازمانی تعریف نمایید. در صورتیکه  غیر از این دو نوع باشد: بر روی نوع پروژه سازمانی جدید کلیک کنید. در این قسمت نوع پروژه به همراه شرحی از آن را وارد نمایید. سپس در قسمت صفحات جزئیات پروژه، داده هایی را که برای این نوع پروژه مورد نیاز است، اضافه کنید.( مانند اطلاعات پایه و زمانبندی و … ). اگر پروژه مورد نظر مربوط به واحد سازمانی خاصی است ، قسمت واحدهای سازمانی را تکمیل کنید. با این کار می توانید نوع پروژه های خود را براساس واحد سازمانی دسته بندی نمایید. مزیت EPT نسبت به سایر روش ها به شرح ذیل است:




جهت اطلاع از انتشار مقالات آینده، پیشنهاد می کنیم در سایت عضو شده یا از طریق فرم “اشتراک در وبلاگ گلرنگ سیستم” در پایین همین صفحه مشترک وبلاگ شوید.

نگارش : الهام رحیمی و  هانیه فامیلیان

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها